جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه ترور شهید هنیه در تهران به پشتیبانی کنگره آمریکا بود، گفت: شهید هنیه مهمان ما بود. به تعبیر رهبر عزیزمان، رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد. اما قطعا از این غلطی که کرده پشیمان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به روایات موجود در زمینه اسراف اظهار داشت: باید در مصرف برق و آب نهایت رعایت را داشته باشیم تا هم وطنانمان هم از این دو نعمت به خوبی بهره مند شوند

وی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: اسرائیل این روزها جنایت های بزرگی را مرتکب می‌شود، ریختن خون هزاران طفل بی گناه نمونه بارز آن است. اما جهان تکان نمی خورد و روزی نیست که این جرثومه جنایت و فساد مسلمان کشی و نسل کشی نکند و دولت ها تماشا می‌کنند و فرش قرمز هم برای رئیس جمهور یا نخست وزیر یا وزرای رژیم صهیونیستی پهن می‌کنند. نمونه اش حضور تیم این رژیم کودک کش در المپیک است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: شهید مطهری در مورد سخن امام حسین (ع) که فرمودند؛ من با مثل یزید بیعت نمی کنم، یزید در زمان ما اسرائیل است و اگر امام بیاید الان به جنگ اسرائیل می رود هرکس می‌خواهد خودش را محک بزند که آیا شیعه واقعی امام است یا نه، باید خود را در مبارزه با رژیم صهیونیسستی محک بزند.

وی ادامه داد: اسرائیل منحوس با پشتیبانی آمریکا و سکوت دولت های اسلامی پا را فراتر گذاشت و مهمان جمهوری اسلامی ایران را در تهران ترور کرد. شهید هنیه مهمان ما بود. به تعبیر رهبر عزیزمان، رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد. اما قطعا از این غلطی که کرده پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی خاطرنشان کرد: این جنایت شنیع باند ترور موسوم به اسرائیل و همچنین حمله این رژیم به قلب بیروت که بعد از حضور ننگین نتانیاهو در کنگره و تشویق مستمر اعضای روسیاه کنگره صورت گرفت، را ناشی از تشجیع این مرد خبیث توسط آمریکا می دانیم و بلکه خون چهل هزار مظلوم غزه دقیقاً از چنگال خونین آمریکا می ریزد.

وی ادامه داد: پاداش آقای هنیه فقط شهادت بود و به تعبیر فرزند برومندش به آرزوی دیرینه خود رسید ما در برابر دشمنان غدار جز افتخار "احدی الحسنین" مسیر سومی نداریم و همه بدانند که آمریکا با این جنایت ها در حق مسلمان ها بالصراحة با مسلمان ها اعلان جنگ کرده است و قطعا پشیمان خواهد شد.‌

امام جمعه خوی گفت: به تعبیر سید حسن نصرالله؛ اندکی خوشحال باشید، زیرا مدت طولانی گریه خواهید کرد. انقلاب اسلامی نیم قرن است که شما را تحقیر کرده است و این ترور نشان داد که آنهایی که سخن از سوء تفاهم و سخن از مذاکره و شل کردن تحریمها می زدند. اینها دشمن را نشناخته اند. بارها حضرت آقا فرمودند؛ دشمن زمانی عقب می نشیند که ببیند هزینه عقب نشستن برایش کمتر از هزینه هجوم است. اگر غیر این باشد دشمن از هجمه اش از تحریمش از تجاوزش دست نخواهد کشید.

وی با برشمردن دشمنی های آمریکا در 45 سال گذشته افزود: ما نفرتمان نسبت به آمریکا به دولت آمریکا و حاکمیت آن هاست که به تعبیر امام تفکرش گرگ صفتانه است، ایران امروز ایران 50 سال قبل نیست، زیر بار زور، زیر بار ظلم، زیر بار عربده کشی نخواهد رفت.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان داشت: رئیس جمهور مواضع بسیار خوبی در مراسمات تنفیذ و تحلیف داشتند و پیامشان در شهادت شهید هنیه و اشک چشمشان در مراسم نماز رهبر عزیز بر پیکر شهید هنیه جبهه مقاومت را بسیار دلگرم کرد. همچنین صحبتهای وی مبنی بر تشکیل کابینه ای تحت عنوان وفاق ملی دلگرم کننده بود، رئیس جمهور خاطرنشان کرد که اگر جناحی، دسته‌ای و حزبی بخواهیم عمل کنیم به ضلالت می‌افتیم، باز دلسوزان انقلاب را امیدوارتر کرد که الحمدلله رئیس جمهور به شاخصه های رهبر انقلاب در انتخاب تیمش توجه خواهد داشت. اما بعضی از انتخاب ها نگران کننده است که توصیه می کنیم رئیس جمهور محترم بین سخن و عمل فاصله نیندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha